Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2010

Πως να εφοδιάζεις τα ΜΜΕ με σάλτσα και χασίς.

Το πιο κάτω ξεκίνησε σαν ένα σχόλιο για το θέμα της ΥΚΑΝ και κατέληξε να σχολιάζει το πως συναδέλφοι τα λένε χαρτί και καλάμαρι.

Αυτή είναι συζήτηση με φίλο μου μέσω SMS. Είναι μετά τον ντόρο για την αποτυχημένη επιχείρηση της ΥΚΑΝ.

- (αυτός) Μα τι κάνουν στην ΥΚΑΝ;

- Ε φίλε νομίζω εν ούλλοι καλά.
- Ε δώσε τους χαιρετίσματα τότε και ρώτα τους αν τους τελείωσε η κοκαίνη.
- Μάλλον τους έλειψε. Αν ξέρεις κάποιον όμως που να ξέρει καλύτερο τρόπο πως συλλαμβάνουν εμπόρους ναρκωτικών, πες του να επικοινωνήσει με το Αρχηγείο μας.
- Δουλειά δική τους αυτή. Εγώ φορολογούμαι για να βλέπω να πηγαίνει μπροστά η πατρίδα.
- Αντιλαμβάνομαι τι λες. Γίνονται και λάθη. Ο αλάνθαστος πρώτος το λίθο βαλέτο.

Ο φίλος μου δεν είναι κάποιος ηλίθιος ή αμόρφωτος τύπος. Αντιπροσωπεύει την κυπριακή κοινή γνώμη, που η μόνη της επαφή με την αστυνομία είναι να έχει κάποιον γνωστό αστυνομικό να του λέει δυό κουβέντες για το τι τρέχει στους κόλπους της αλλά επιφανειακά, να παίρνει κάποτε κανένα εξώδικο και να κάνει παράπονα στο 1460 για οχληρία τις νύκτες. Κατά την κυπριακή κοινή γνώμη, η ΥΚΑΝ είτε έχει κάνει ένα σοβαρό λάθος που είναι το λιγότερο που μπορείς να πεις, ή το χειρότερο, έκανε κάποια παρανομία που αφορά ναρκωτικά, για χρηματικό όφελος κάποιων εκεί μέσα. Το τελευταίο δεν το ασπάζομαι.

Το πιο συνηθισμένο σενάριο. Βρίσκομαι εν στολή και μπορεί να συναναστραφώ με πολίτη για οποιοδήποτε λόγο. Είτε ερευνώντας κάποιο παράπονο, είτε κάνωντας εγώ διάλειμμα κάπου, είτε έχω σχολάσει και ειμαι στο φούρνο να πάρω κάτι. Αυτοί οι τύποι θα απευθυνθούν σε εμένα λες και με ξέρουν χρόνια και θα με ρωτήσουν:
Μα ίνταμπογινε με την ΥΚΑΝ; Μα άκουσες πότε εννα έρτουν οι κάμερες; Πότε θα δικάσουν τον φόνο του Χατζηκωστή; Τουρλού τουρλου, εγώ πρέπει να γνωρίζω τα πάντα που συμβαίνουν στους κόλπους της αστυνομίας;

Όσο πιο εμπιστευτική αποκάλυψη τους κάνω τόσο πιο εκστασιασμένοι γίνονται, ώστε να τα μεταφέρουν πάρακάτω στην ομήγυρη και να γίνουν η ψυχή της παρέας. Αν τους πω μα δε ξέρω, εγώ είμαι στους Κ9 (πχ) ή είμαι πυροτεχνουργός, αυτοί θα δείξουν απογοητευμένοι. Και θα επιμείνουν.
- Μα είπεν μου ενας φίλος μου αστυνομικός ότι τον χατζηκωστη επαίξαν τον οι Εσκιμώοι, ότι οι κάμερες θα έχουν την ευχέρεια να μας φωτογραφίζουν μέσα από τα ρούχα, ότι στην ΥΚΑΝ κάνουν πάρτυ με κοκαίνη κάθε δεύτερη Τετάρτη του μήνα. Εγώ τότε είμαι στη δύσκολη θέση, αντί να πηγαίνω στη δουλειά μου, ή σπίτι μου ή να πίνω τον καφέ μου, να προσπαθώ να αντικρούω κάθε ασυναρτησία που μου λένε. Και σε αυτό το κακό φταίμε και εμείς οι αστυνομικοί. Ορισμένοι θα ανοίξουν το στόμα τους και είτε επειδή είναι δυσαρεστημένοι που δεν προήχθηκαν τόσα χρόνια, είτε ειναι τύποι που επιζητούν τη σημασία, λένε χαρτί και καλαμάρι ότι ξέρουν πασπαλισμένο με μπόλικη σάλτσα. Και ο πολίτης ενημερώνεται με ένα κουβάρι πληροφοριών και ανακριβειών για την αστυνομία. Ενίωτε κάποια απ αυτά καταλήγουν και σε φυλλάδες φυσικά και κανάλια που διαθέτουν και τηλεφωνικούς διαγωνισμούς για να τηλεφωνάνε τα μικρά μας παιδιά.

Αυτά τα λέω πρώτα για τους συναδέλφους μου. Δεν είναι ανάγκη να ανοίγουμε το στόμα μας με κάθε ευκαιρία. Στο σπίτι μου με ρωτάνε και δεν λέω καν πως πέρασα τη μέρα μου. Το να αποκαλύψετε κάτι που μάθατε ή σας συνέβει στη δουλειά δεν θα σας κάνει αυτόματα και πιο σημαντικούς.
Αν έχετε κάποια πικρία ή σας αδίκησαν δεν είναι ανάγκη να μειώνετε όλο το σώμα με αρνητικά σχόλια 7 μέρες την εβδομάδα. Ή να παίρνετε τον φίλο σας από την εφημερίδα ή οποιοδήποτε άλλο μέσο και να τα ξερνάτε. Απλώς ικανοποιήστε με το να εκθέτετε την κατάσταση που πιστεύετε ότι σας έβλαψε. Κέρδος δεν θα έχετε. Ούτε θα σας προάξει, ούτε θα μας ικανοποιήσει τα αιτήματά μας μια εφημερίδα που θέλει να πουλάει φύλλα μέσω τρανταχτών επικεφάλιδων για τα λάθη της αστυνομίας.

Στο κάτω κάτω της γραφής, αν δε σας αρέσει η δουλειά σας και έχετε πολλά παράπονα και απωθημένα με το σώμα, ρωτήστε με πως να κάνετε δήλωση για παραίτηση.

2 σχόλια:

nahna είπε...

Πειθαρχικές μηδέν?

Τώρα τί να σημαίνει αυτό? Φωνή βοώντος εν τη ερήμω ή μήπως ένοχη σιωπή?

antioxlos είπε...

Πολυ καλά το έθεσες, πρέπει ναναι το πρώτο κατά κύριο λόγο.